Katarzyna Jaryszek

Katarzyna Jaryszek

Jestem pedagogiem o specjalnościach: pedagogika wczesnoszkolna, oligofrenopedagogika, surdopedagogika oraz matematyka w szkole. Jestem również trenerem metody EEG-Biofeedback.

  • ADOS-2 w diagnostyce klinicznej (do gabinetu);
  • Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem;
  • Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem- profil psychoedukacyjny PEP-R;
  • Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem;
  • Diagnoza autyzmu i zaburzeń pokrewnych;
  • Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera;
  • ADHD- nadpobudliwość psychoruchowa;
  • Agresja i autoagresja oraz inne zachowania problemowe u osób z autyzmem;
  • Uczeń z zespołem Aspergera i autyzmem wysokofunkcjonującym w przedszkolu i szkole;
  • Rozwijanie samodzielności dzieci i młodzieży z autyzmem- plan aktywności;
  • Konstruowanie indywidualnych programów terapeutycznych dla dzieci z autyzmem;
  • Diagnoza rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio- i sześcioletnich;
  • Diagnoza dysleksji rozwojowej w ujęciu klinicznym i psychometrycznym;
  • Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju, elementy diagnozy i terapii dziecka 0-36 m.ż;
  • Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka;
  • Różne drogi rozwoju komunikacji u dzieci ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera. Zagadnienia diagnozy i terapii;
  • Kurs instruktorski masażu Shantala;
  • Szkolenie w zakresie terapii integracji sensorycznej I-go stopnia;
  • Wspomaganie dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji – model AAC, szkolenie 3-modułowe( w tym wykorzystanie systemu „Mówik”);
  • Trener profilaktyki pogryzień.
  • Kurs I stopnia metody ESDM
  • Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego, Wydanie 3, Wersja polska (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci z autyzmem
  • Zachowania trudne u osób z autyzmem i całościowymi zaburzeniami rozwoju w podejściu rozwojowym
  • Terapeuta Bilateralnej Integracji
  • Intensywne nauczanie w oparciu o SAZ z wykorzystaniem systemu kart”
  • VB-MAPP. Diagnoza funkcjonalna osób z zaburzeniami rozwoju.
  • EEG Biofeedback I i II stopnia

Udział w konferencjach:

  • Najlepsze strategie uczenia umiejętności społecznych osób z ASD;
  • Jak rozmawiać z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z ASD o nich samych? Jak wspierać rozwój ich tożsamości?
  • II Forum Terapeutów- „Nasz podopieczny w Sali Doświadczania Świata- problemy i rozwiązania”
  • Autyzm od wewnątrz. Budowanie potencjału i samodzielności osób z ASD
  • II konferencja „Badabada” Program Wczesnego Wykrywania Autyzmu- „Dziecko nie powie Ci, że ma autyzm”

Prowadzę zajęcia z zakresu treningu umiejętności społecznych, dogoterapię, zajęcia edukacyjne z udziałem psa w szkołach i przedszkolach, terapię surdopedagogiczną, terapię pedagogiczną. Pełnię również funkcję prezesa Zarządu Fundacji oraz dyrektora Niepublicznego Punktu Przedszkolnego działającego w ramach Fundacji.

Pozdrawiam i do zobaczenia na zajęciach!